Leírás és Paraméterek
Sorozat: Stratégiaalkotás
Tantárgy: Közgazdasági és üzleti tudomány
Évfolyam: Egyéb
A Stratégiaalkotás sorozat harmadik kötete az I. Stratégia tervezés és a II. Stratégia menedzsment után a vállalati kultúrát mint a stratégiaalkotás meghatározó tényezőjét, a stratégiai menedzsment egyik pillérét veszi nagyító alá. A globalizált világban a vállalati működés egyre inkább nemzetközivé válik - fokozottabban érvényesül ez a hatás az Európai Unióban tevékenykedő vállalkozások esetében. A nemzeti kultúrák, az eltérő hátterű szervezeti kultúrák ismerete a sikeres üzlethez két szempontból mindenképpen nélkülözhetetlenné válik. Egyrészt, az a vállalat, amelyik, nem képes stratégiáját összhangba hozni szervezeti kultúrájával, kevés sikerre számíthat a megvalósítás terén. Másrészt, az a cég, amelyik külföldi partnerekkel kerül üzleti kapcsolatba vagy külföldön vállalkozik, az idegen országok kultúrájának megértése és helyes kezelése nélkül eleve versenyhátrányba kerül. A könyv megismertet a vállalati kultúrák alapkérdéseivel, tipizálásával, az egyes nemzetcsoportok kulturális sajátosságaival, a vállalati kultúra megismerésének, megváltoztatásának elvi és módszertani kérdéseivel. A mondanivalót számos példa, esetleírás illusztrálja, beleértve a szerzők felméréseinek, elemzéseinek bemutatását is.
244 oldal・puhatáblás, ragasztókötött・jó állapotú antikvár könyv